|
1 |
Het is toch niet eerlijk als je van 1 januari t/m 31 december telt wie de 5 winnaars zijn?
|
2 |
Maar is er dan helemaal geen enkele toetsing meer op een script?
|
3 |
Maar met deze ‘top 5’ stimuleer je toch rotzooi i.p.v. kwaliteitsfilms?
|
4 |
Wat is het nut om een budget te maximeren?
|
5 |
Ik ben winnaar, maar mijn nieuwe film kost 2,8 miljoen euro hoe moet dat nu?
|
6 |
Ik ben winnaar maar heb geen enkele film onder de 2,5 miljoen euro. Wat gebeurd er dan met mijn geld?
|
7 |
En wat doet dat Filmproductiefonds dan met dat geld (50%) uit de opbrengsten?
|
8 |
En wat gebeurd er met al het geld als de doelstelling niet gehaald wordt en dat prachtige plan van het Filmproductiefonds flopt?
|
9 |
Mijn budget is lager dat 2,5 miljoen euro. Waar blijft dan het restbedrag?
|
10 |
Mag ik als winnaar ook 2 films van 1.25 miljoen maken?
|
11 |
Mag ik het omroepgeld en Cobo niet toevoegen aan het productiebudget?
|
12 |
Waarom is de Producers Fee en overhead 20% i.p.v. 14%?
|
13 |
Mijn film speelt zich voor 30% in het buitenland af dat moet toch wel kunnen?
|
14 |
Maar geld in Nederland uitgeven is toch iets anders dan in Nederland filmen?
|
15 |
Het is toch een gemiste kans als je geen Adviescommissie betrekt in de beoordeling van een script?
|
16 |
Maar hoe kom ik ooit in de top 5?
|
17 |
Maar als ik vorig jaar nou op nummer 7 stond hoe kom ik dan ooit nog in de top5?
|
18 |
Maar ik wil helemaal geen geld uit het Filmproductiefonds. Ik wil absoluut niet 50% van mijn winst afstaan aan het filmproductiefonds. Wat dan?
|
19 |
Wat zijn de reacties op het filmproductiefondsplan?
|
20 |
Ik heb geen script voor een groot publiek van 2,5 miljoen euro, maar wel een mooi artistiek script van 2,5 miljoen euro voor een klein publiek mag dat dan ook gemaakt worden uit het Filmproductiefonds?
|
21 |
Ik heb een supergoed script maar heb geen distributeur die € 300.000 P&A MG wil betalen. Wat nu?
|
22 |
Als ik TWEE films in de Top-5 heb staan, wat dan?
|
23 |
Heeft het Filmproductiefonds nog een stem in de uitgaven?
|
24 |
Dus als de producent een goeie relatie heeft met een distributeur, kan hij altijd rekenen op € 300.000 ? Dus waar de producent goeie maatjes moet blijven met de readers uit de Adviescommissies, moet de producent nu goeie maatjes worden met distributeurs?
|
25 |
Dus de verkoop aan TV gebeurd niet meer vooraf, bij aanvang van een productie?
|
26 |
Heeft de omroep dan nog wel invloed op deze 5 scenario’s?
|
27 |
Maar wie verkoopt nou eigenlijk de filmproductiefonds-films aan derden?
|
28 |
Maar mag ik als producent gewoon weer een ‘sales-agent’ inhuren voor de verkoop?
|
29 |
Maar hoe denk je dat zo’n Filmproductiefonds die expertise opbouwt?
|
30 |
Maar wat mag zo’n sales-agent dan aan kosten in rekening brengen?
|
31 |
Wat wordt verstaan onder herinvesteren in scenario’s?
|
32 |
Wat mogen deze scenario’s kosten?
|
33 |
Zijn er nog andere opties om dit scenario ontwikkelingsgeld uit te geven, anders dan het vervaardigen van Scenario’s?
|
34 |
Mijn Filmproductiefonds-film heeft winst gemaakt, en ik mag 25% van de winst aanwenden voor scenario-ontwikkeling. Wie maakt het contract met de scenarist, en wie betaalt de schrijver?
|
35 |
Er is een scenario geschreven met geld van de producent via het Filmproductiefonds (dus uit die 25% regeling). Maar nu blijkt dat deze film toch duurder blijkt dan de afgesproken 2,5 miljoen euro. Wat te doen?
|
36 |
Maar stel nou dat het scenario echt niet voor minder dan 3 miljoen gerealiseerd kan worden en het via de reguliere fondsen (Fonds voor de Nederlandse film, Cobo, omroep, stifo, presale en coproducent) wel is te financieren. Wat dan?
|
37 |
Bij de ontwikkeling van een Filmproductiefonds-film hebben scenarist en/of Uitgever en/of en castleden bedongen dat ze meedelen uit de producentenwinst. Hoe gaat dat?
|
38 |
Er is geen distributeur die een risicodragend voorschot wil betalen van € 300.000, of 1 van de 5 winnende films heeft niet de 150.000 bezoekers gehaald.
|
|
Pagina 1 van 1 |